הרב שטיינמן: "גם לפיד וחבריו יכולים לחזור בתשובה"

בעריש פילמר | צילום: אלי קובין No Comments on הרב שטיינמן: "גם לפיד וחבריו יכולים לחזור בתשובה"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תיעוד מעניין של ימי ראש השנה במחיצתו של מרן הרב שטיינמן, מפרסם היום החברותא של ראש הישיבה, הרב משה יהודה שניידר. בעלון 'פרי חיים' שמתפרסם היום פורס הרב שניידר מסכת של הנהגות, ותיעוד אישי מביתו של הרב שטיינמן.

" הרב התפלל בימי ראש השנה יחד עם מניין מצומצם של משפחה ומוקרבים וזאת לאחר שנחלש בתקופה האחרונה. בליל יו"ט ראשון לאחר תפילת ערבית בירך כל אחד מהמתפללים, בברכת "לשנה טובה תיכתב ותיחתם לאלתר לחיים טובים ולשלום. כשא' מהמתברכים בירך את הגראי"ל ואמר לחיים טובים "ארוכים" ולשלום, העיר לו הגראי"ל למה צריך להוסיף 'ארוכים'?".

"לאחר מכן בירך בכל לב את כל האורחים שנכנסו להתברך בשנה טובה, מכל העדות והחוגים. ומנהל סמינר אחד, זכה בברכה שכל בנות הסמינר יתחתנו". בסיום התפילה שיגר הגראי"ל ברכת שנה טובה ובריאות לגר"ח קנייבסקי שליט"א.

הרב שניידר מעיד עוד כי בשחרית עשה מי שבירך מפורט לתורמים לכוללים ולקרנות ומוסדות שונים, ואח"כ הוסיף לתורמים לכל מוסדות "תורה וחסד", ולכל כלל ישראל, אפילו אלו שבאוסטרליה… וביאר 'וכי בשביל שהוא באוסטרליה לא מגיע לו שיתברך…?!' הרב הדגיש שלא למעט את הרשעים מהברכה 'זיי וועלין תשובה טאהן' – הם יעשו תשובה. וכשנשאל אח"כ אם כוונתו גם ללפיד וחבריו, וענה כי גם הם יכולים לחזור בתשובה.

"לאחר מכן זכינו לתקיעות מעולות מנכדו של הגראי"ל הרה"ג ישעיה כהן שליט"א, ויה"ר שנזכה לשנה הבאה לשמוע את התקיעות בבית המקדש" -מסיים הרב שניידר את תיעודו, תוך שהוא מוסיף כי בלשון הזו ברך בעל התוקע את הרב שטיינמן, שהפטיר "הלוואי שנזכה".

בסיום התפילה שיגר הגראי"ל ברכת שנה טובה ובריאות מעליא קדם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א".



0 תגובות